Skip to main content Skip to footer

Forvandling fra nedslidt ejendom til gode hjem for Blå Kors Danmark

Rådgivning ifbm. køb, løbende renovering og udbygning

Fakta om projektet

Humlegården udgør ca. 2.000 m² bygninger på en bymatrikel ved strandvejen. Oprindeligt opført som garageanlæg og været anvendt til kursted før Blå Kors erhvervelse.

Bygherre Blå Kors Danmark / Blå Kors Humlebæk.
Forstander Pernille Folkmann
Årstal

2011 - Tilstandsvurdering og udviklingsplan. Ejendomskøb og første renovering af hovedbygning.

2012-2024 – Masterplan og bygherrerådgivning for den Løbende renovering af værelser, køkkenfaciliteter, kontorer, personalefaciliteter, svalegange og terrasse, anlæg i terræn, fællesfaciliteter, nye værelser og aktive rum, værksteder. 
Segment Organisation
Produkt

Bygherrerådgivning

Købsrådgivning, Idéoplæg, Masterplan, Byggeprogram, Udbud og kontrahering, projektledelse, tilsyn og afleveringsforretning.

Bæredygtighedsrådgivning

Afklaring af ambition.


LCA-vurdering

   

Udfordringen

Blå Kors voksede ud af lejet ejendom, hvor rammerne var blevet for små og skulle finde en ny ejendom som kunne blive det gode hjem for mange mennesker og imødekomme ledelsens og myndigheders forventninger til fremtidens rammer.

Løsningen

Vi afdækkede kvalitet, potentialer og risici af interessante ejendomme ifbm. med Blå Kors markedsundersøgelser og endelige ejendomshandel.

Vi udarbejdede en masterplan som stadig angiver retningen for Humlegårdens renovering og fornyelse. Masterplanen ajourføres, så den imødekommer ændrede driftskrav og fungerer som både værktøj og mål på 12. år.

Som bygherrerådgivere leder vi byggeprojekterne så de imødekommer Blå Kors Humlegårdens ønsker til atmosfære, funktion, kvalitet og en fornuftig økonomi.

Samarbejdet

De faglige og tillidsfulde samarbejder mellem Blå Kors og bygherrerådgiveren, har været helt centralt for vægtning af analyser og løsninger i de mange forandringer Humlegården gennemgår.

Blå Kors er en yderst professionel organisationen med national og lokal organisering, med tydelige værdier, kultur og beslutningsprocesser. Det giver klarhed og mulighed for at tænke langsigtet og tilpasse ændringer til de langsigtede mål.

”Med masterplanen har ledelsen, nu på 12. år prioriteret og planlagt byggearbejder, mens ejendommen gør gavn i dagligdagen ”
”At få lov til at rådgive bygherre i mange år giver kontinuitet og stor viden om bygherres prioriteringer og et ligefremt samarbejde om det væsentlige”

– Bygherrerådgiver Chr. Aagaard N.